Frågor & svar

    Vi har öppet omsorgsfullt för ett begränsat antal gäster.Läs mer här.

    Frågor & svar

    Har du frågor om coronaviruset? Läs mer om hur vi anpassar parken.

    Biljetter & betalning

    Vad ingår i entrépriset?

    Djurparken och Äventyrspoolen ingår i entrépriset. Från och med den 19 juni har vi på grund av rådande restriktioner tidsbokning i badet - du bokar tiden i samband med ditt biljettköp. Köpte du din biljett innan den 10/6 kan du få hjälp att hitta en badtid på plats i parken.

    Hur förbokar jag mitt besök med guld- eller säsongskort?

    Läs mer om hur du förbokar ditt besök med säsongskort.

    Kan jag byta dag på min entrébiljett?

    Biljetter kan ombokas utan kostnad fram till 48 timmar innan ankomst om din nya ankomstdag har samma pris. Ombokning sker i inloggat läge på Mina sidor på furuvik.se.

    Kan jag avboka min biljett?

    Ja, biljetter kan avbokas utan kostnad fram till 48 timmar innan ankomst. Inom 48 timmar fram till kl. 9:00 er ankomstdag kan biljetter avbokas mot en avbokningsavgift om 295 kr. Därefter är det inte möjligt att avboka besöket. Läs våra köpvillkor här. Använd kontaktformuläret för att avboka ditt besök.

    Jag har bokat biljetter med entré en tid för inpassering - kan jag komma tidigare eller senare?

    Tidsbokningen av entrébiljetterna är en åtgärd för att minska köbildningen i entréerna. Det är inte möjligt att använda biljetterna tidigare men du kan alltid komma senare samma dag om du önskar.

    Var kan jag köpa entrébiljetter?

    Entrébiljetter säljs endast här på hemsidan. Biljetterna levereras som sms eller e-post. Du kan skriva ut biljetterna men kan givetvis uppvisa biljetterna direkt från en smartphone.

    Hur bokar man Flodfärden och behövs biljett?

    Ja, du behöver en biljett till Flodfärden och bokar lättast via appen när du är i parken.

    Kan jag betala med kontanter i parken?

    För att minska smittspridningen av coronaviruset är parken i år helt kontantfri, du kan alltså inte betala med kontanter någonstans på området.

    Har ni åkkuponger?

    Denna säsong säljer vi inga åkkuponger, men i och med att det är färre gäster i tivolit kommer du kunna åka mera karuseller! Med ditt åkband har du fria åk i alla attraktioner, under din bokade tid i tivolit. Det finns ett begränsat antal åkband varje dag, köp ditt åkband på förhand i vår webbshop.

    Kan jag betala med bank-/kreditkort?

    I alla butiker, spel och restauranger i parken kan man betala med kort. Vi accepterar också kontaktlös betalning. Vissa restauranger accepterar också appbeställning med Swish.

    Säkerhet & trygghet

    Finns det kontaktband att sätta runt barnens handled?

    Det finns kontaktband som du kan sätta runt barnens handled innanför entrén till djurparken. På det kan du skriva dina kontaktuppgifter så att någon kan kontakta dig om du kommer bort från dina barn i parken.

    Finns det sjukvårdare i parken?

    Ja, du kan alltid kontakta vår sjukvårdare om du behöver hjälp med enklare omplåstring eller råd. Sjukvårdaren rör sig i parken under dagen. Om du behöver komma i kontakt med sjukvårdaren kan du be närmaste medarbetare om hjälp eller ringa vår växel 010-708 7900 så hjälper vi er.

    Finns det hjärtstartare på Furuvik?

    Ja, hjärtstartare finns vid poolen, hos våra sjukvårdare, i cirkusbyggnaden, på hotellet och på campingen.

    Parkering

    Vad kostar parkering och hur betalar jag?

    Parkeringen kostar 60 kr för en heldag. Parkeringsavgiften betalas via våra biljettautomater på parkeringen, via appen "Apcoa Flow" med zonkod 37293 vid parkens parkering och zonkod 372930 vid Havshotellet. Serviceavgift tillkommer vid appbetalning.

    Kan jag parkera över natten?

    Parkeringen vid parken är endast öppen dagtid. Överträdelser beivras.

    Kan jag ladda min elbil hos er?

    Vid Havshotellet finns 6 st laddplatser för hotellets gäster med uttag av typ 2, 11-22 kW. Givetsvis laddar du bilen med grön el.

    Mat & dryck

    Vad finns det att äta i parken?

    Vi har flera restauranger över hela parken med blandat utbud. Läs mer om våra restauranger.

    Precis utanför parken vid havet hittar ni Furuvik Havskrog. Du hittar meny och information om Furuvik Havskrog här.

    Kan jag köpa mat från era restauranger via mobilen?

    Ja! Du kan smidigt och enkelt beställa mat via mobilen från utvalda restauranger. Du väljer enkelt från vår meny, betalar i telefonen och hämtar din mat i vår matutlämning intill restaurangens kassa. Beställ din mat här.

    Vad är det för öppettider på resturangerna?

    Attraktioner, spel, kiosker och caféer öppnar när parken öppnar, restauranger börjar öppna från kl 11 förutom när parken öppnar kl 12. Furuvik Havskrog öppnar för lunch från och med kl 12.

    Finns det grillplatser?

    Ja, där man går ut mot Äventyrsön och på Björnberget vid manfåren. Vid båda platserna finns vedgrillar som man tänder själv med ved som finns vid grillplatserna.

    Vilket utbud finns för mig som önskar vegetarisk/vegansk mat eller för mig som har en allergi?

    I alla restauranger erbjuds laktos- och glutenfria samt vegetariska rätter. Har du andra allergier eller önskemål om specialkost - prata med vår personal på plats så hjälper vi dig.

    Hjälpmedel och service

    Finns det rullstol att låna?

    Ja, vi har fyra stycken som går att låna. Boka dem gärna i Gästservice innan ditt besök, tel 010 - 708 79 00 eller gastservice@furuvik.se.

    Får man cykla i parken?

    Nej, varken cyklar, kickbikes, skateboards, inlines, hoverboards, segways eller liknande är tillåtet i parken.

    Kan man låsa in värdesaker?

    Ja, bakom Magasinet och vid Äventyrspoolen finns värdeskåp där våra gäster kan låsa in sina tillhörigheter. Avgift tillkommer.

    Finns det skrindor att hyra?

    Ja, vi har ett begränsat antal skrindor som vi hyr ut för 40 kr/dag. Att låna våra skrindor är väldigt populärt och de går inte att boka. Det är istället "först till kvarn" som gäller.

    Riktlinjer

    Får man ta med hunden till Furuvik?

    Kopplade hundar får gärna besöka parken. Vi ber dock våra hundägare att visa hänsyn mot parkens djur och inte ta med hundarna in i t. ex. regnskogen, lemurlandet eller orangutanghuset. Vi ber även våra hundägare att visa hänsyn mot sitt djur och inte ta med hunden under konsertkvällar.

    Vilka åtgärder tar ni för att öppna omsorgsfullt och säkert?

    Du kan läsa mer om alla våra åtgärder med tanke på coronasituationen på den här sidan.

    Badet

    Hur fungerar tillgången till badet?

    Badet är placerat inne i parken och ingår i entrébiljetten till parken. Tillgång gäller i mån av plats och vi kommer ha värdar på plats vid ingången som ser till att antalet personer på plats inte överskrider maxgränsen.

    Vilka badtillbehör är godkända?

    Snorklingsutrustning, badleksaker och badringar är förbjudna att ta med/använda i poolområdet på grund av säkerhets- och smittorisk. Att använda armpuffar eller flytväst går bra. Armpuffar finns att köpa i badkiosken.

    Vilka badkläder är godkända?

    Det är endast tillåtet att bada i badbyxor, baddräkt, bikini eller burkini. Underkläder och andra kläder är förbjudet. De allra minsta ska använda badblöja.

    Vilken temperatur har vattnet i badet?

    Poolen är uppvärmd och brukar ligga mellan 22-26 grader, men temperaturen kan variera beroende på väder.

    Bortappat

    Vad händer med borttappade föremål?

    Om du tappat någonting ska du fråga efter föremålet i Gästservice utanför huvudentrén eller hotellreceptionen. Där samlas alla upphittade föremål. Om föremålet ännu inte är hittat tar vår personal dina uppgifter och ditt telefonnummer, och hör av sig om föremålet hittats. Om du, efter ditt besök, vill anmäla ett bortappat föremål kan du kontakta oss via mejl.

    Vad händer om jag tappar bort mitt barn?

    Om du tappar bort ditt barn kan du alltid kontakta någon av parkens alla medarbetare som gärna hjälper dig. Vi kan också göra ett utrop i parkens högtalarsystem. Ta gärna ett kontaktarmband och fäst på barnets arm i förebyggande syfte vid ankomst till parkens entré.

    Jag har tappat bort mitt säsongskort - vad gör jag?

    Om kortet är registrerat med dina personuppgifter kan vi enkelt spärra ditt kort och flytta över uppgifterna till ett ersättningskort. Detta genomförs i parkens Gästservice och avgiften för ett ersättningskort är 150 kr/st.

    Vi använder cookies för att kunna förbättra din upplevelse på vår webbsida. 🍪 Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.