Frågor & svar

Vi öppnar omsorgsfullt upp delar av djurparken för ett begränsat antal gäster. Läs mer.

Frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om Furuvik. Hittar du inte svaret på din fråga? Skriv till oss på vår Facebooksida.

Entré och biljetter

Vad ingår i entrépriset?

Djurparken och Äventyrspoolen ingår i entrépriset. Vill man åka Draken eller Flodfärden får man köpa till biljetter till dessa åkattraktioner.

Var kan jag köpa entrébiljetter?

Entrébiljetter säljs endast här på webben tillsvidare. Biljetterna levereras som sms eller utskriftsbara biljetter.

Vad ska jag göra om jag tappat bort mitt säsongskort?

Om du tappat bort ditt oregistrerade säsongs- eller guldkort och inte har originalkvittot (kvittot man får i entrén eller på Maxi ICA) så måste du betala för ett helt nytt säsongskort. Om kortet är registrerat så kan du köpa ett nytt för 150 SEK.

Betalning

Kan jag betala med kontanter i parken?

För att minska smittspridningen av coronaviruset är parken i år helt kontantfri, du kan alltså inte betala med kontanter någonstans på området.

Kan jag betala med bank-/kreditkort?

I alla butiker, spel och restauranger i parken kan man betala med kort. Vi accepterar också kontaktlös betalning.

Mat & dryck

Vad finns det att äta i parken?

Vi har flera restauranger över hela parken med blandat utbud. Du kan läsa mer om alla våra restauranger här.

Precis utanför parken vid havet hittar ni Furuvik Havskrog. Du hittar meny och information om Furuvik Havskrog här.

Kan jag köpa mat från era restauranger via mobilen?

Ja! Vid premiären kommer mobilköp vara möjligt i Cirkusrestaurangen. Du väljer enkelt från vår meny, betalar i telefonen och hämtar din mat i vår matutlämning intill restaurangens kassa. Beställ din mat här.

Finns det grillplatser?

Ja, där man går ut mot Äventyrsön och på Björnberget vid manfåren. Vid båda platserna finns elgrillar som man tänder själv. Vid Björnberget finns även en vedgrill, där vi står för veden men man får tända själv.

Finns det mat för allergiker?

I alla våra restaurangenheter har vi laktos- samt glutenfria alternativ. Det går alltid bra att fråga personalen på plats om du har några funderingar.

Parken

Får man ta med hunden till Furuvik?

Kopplade hundar får gärna besöka parken. Vi ber dock våra hundägare att visa hänsyn mot parkens djur och inte ta med hundarna in i t. ex. regnskogen, lemurlandet eller orangutanghuset. Vi ber även våra hundägare att visa hänsyn mot sitt djur och inte ta med hunden under konsertkvällar.

Får man cykla i parken?

Nej, varken cyklar, kickbikes, skateboards, inlines, hoverboards eller segways är tillåtet i parken.

Finns det rullstol att låna?

Ja, vi har fyra stycken som går att låna. Boka dem gärna i Gästservice innan ditt besök, tel 010 - 708 79 00 eller gastservice@furuvik.se.

Kan man låsa in värdesaker?

Ja, bakom Magasinet och vid Äventyrspoolen finns värdeskåp där våra gäster kan låsa in sina tillhörigheter. Avgift tillkommer.

Hur gör jag om jag tappat bort något i parken?

Vänd dig till Gästservice. Där hamnar allt upphittat.

Finns det skrindor att låna?

Ja, vi har ett begränsat antal skrindor som vi hyr ut för 40 kr/dag. Att låna våra skrindor är väldigt populärt och de går inte att boka. Det är istället "först till kvarn" som gäller.

Övrigt

Får jag rabatt i Furuviks systerparker?

Ja! Läs mer om våra rabatterbjudanden här.

Vilka åtgärder tar ni för att öppna omsorgsfullt och säkert?

Du kan läsa mer om alla våra åtgärder med tanke på coronasituationen på den här sidan.